För  bilder, följ länken till min Instagram 

kundservice- Horsemeup.se

2017-09-14

Kund service del III-
Horsemeup

Tidigare i augusti gjorde jag en beställning hos företaget Horsemeup, beställde nya lindor samt paddar till Vito. Jag skulle rida en träning med honom tre veckor senare och tyckte de skulle vara roligt med lite fint just till honom.

Dagen för träning närmar sig och varken lindor eller paddar har dykt upp, på Horsemeup'S hemsida och beställnings bekräftelsen står det att leveranstid är ca 7-10 dagar. Vilket med råge hade överstigits. Jag kontaktar kundservice och får veta att sakerna är restade. Vilket inte är jätte konstigt att saker är, jag jobbar själv inom detaljhandel och vet att saker kan ta längre tid än utsatt. Men, de var ingen som hörde av sig till mig om att sakerna var restade eller att leveransen skulle blir sen. Jag fick kontakta Horsemeup själv. Efter ca 1 månad dyker iallafall lindorna upp och dom beklagar att paddarna inte kommit än. Jag väntar och tänkte att nu spelar det iallafall inte så stor roll längre då träningen varit. Måndag förra veckan dyker paddarna upp i brevlådan och jag gladerligen öppnar paketet, dock har dom skickat ponnypaddar till mig och inte hästpaddar som jag betalt för.
Jag kontaktar kundservice igen och berättar att fel paddar kommit.
Jag får skriva ut retursedel från deras hemsida och skickar tillbaka paddarna. I mejlkonversationen sa dom att så fort paddarna kommit tillbaka skulle nya skickas.

Jag har fortfarande inte fått dom.

Kontaktar Horsemeup igen om att paddarna inte kommit. Efter flera mejl fram och tillbaka hälsar dom nu att paddarna skickats. Va bra!

Då jag själv jobbar i samma bransch förväntar jag mig att man på något sätt kompenserar allt strul som varit. Man behöver inte ge kronrabatt för jag vet att de är svårt, men man kan ge något tex schampo, glansspray sådant som nästan inte kostar företaget någonting men gör oerhört mycket för kunden.

De dom erbjudit mig är 10% ( som dom har till alla nya kunder, vilket även jag var) på min nästa beställning. Nästa beställning? Jag har just handlat för över 1000kr och planerar inte att köpa något mer just nu. Så inge unikt erbjudande direkt. Att erbjuda 10% känns nästan pinsamt gjort av dom.

Lite märklig kundomsorg om jag får säga mitt. 

 

Vi får väl se när paddarna dyker upp..

 

Så här står det på deras första sida, 10% till alla nya kunder.

 

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)